Liczba postów : 2273
Opis
Ludzie - określenie proste i jednocześnie na tyle szerokie, że jego detaliczne opisanie jest niemal niemożliwe. Oni sami, niezależnie od epoki na którą spojrzymy, nie byli w stanie dojść do porozumienia z własnym miejscem w świecie. Co myśliciel to inna koncepcja, a tych były setki. Z uwagi na fakt bycia najliczniejszą spośród trzech ras, sprowadzając Wampiry i Wilkołaki do ułamka procenta całości, to nie powinno dziwić. Sami z siebie są bardzo mocno podzieleni, a najważniejszymi kryteriami definiującymi poszczególne grupy są m. in. kolor skóry, klimat w miejscu zamieszkania, wyznawana religia, język, majątek i hierarchia społeczna, forma organizacji (np. plemię, polis, monarchia absolutna, państwo demokratyczne), system wyznawanych wartości. Z kolei pomniejsze zakrawają o: gust muzyczny, subkulturę, sport i kibicowanie danemu reprezentantowi/drużynie, wykształcenie, zawód, preferencje kulinarne itd. Innymi słowy, znalezienie dwóch identycznych osób jest bardzo trudne, a przy uwzględnieniu identycznej osobowości, wręcz niemożliwe.
Chcąc poznać to, jak funkcjonowali w przeszłości - należy sięgnąć po opasłe książki, które są spisywane na bieżąco z kolejnymi interpretacjami lub odbyć sentymentalną podróż wstecz. Z kolei kontakt z teraźniejszymi, jedyne czego wymaga, to tylko - albo i aż - odrobiny elastyczności ze strony Długowiecznego.
Obecnie, dla przeciętnego człowieka, Wampiry i Wilkołaki to nic więcej jak stworzenia fantastyczne, które różnią się detalami zależnymi od lorde danego autora. Dawniej, nawet w okresie świetności Inkwizycji (o której więcej tutaj), trudno było mówić o społeczeństwach będących w pełni świadomymi ich istnienia. Dla większości prostaczków jawiły się jako straszydła z dzieciństwa, tematy do kielicha, legendy lub jeden z czynników warunkujących wysoką pozycję Kościoła w społeczeństwie. W praktyce niewielu miało z nimi styczność i żyło dostatecznie długo, aby móc o tym opowiedzieć. Z uwagi na podjęte środki zaradcze, by wymazać własne istnienie z i tak trudno dostępnych wtedy kart historii, można jedynie spekulować, ile prawdy mają w sobie opowieści o Elżbiecie Bathory lub Vladzie Palowniku.
Mimo to świat Dzieci Luny i Nocy nigdy nie był zamknięty dla wszystkich śmiertelnych. Długowieczni, dla własnej wygody lub realizacji celów swoich lub klanu/stada, od zawsze wysługiwali się ludźmi i część z nich byli zmuszeni wprowadzić do własnego środowiska. Potrzebowali zarządców własnych majątków i przedsiębiorstw, wtyk zdolnych do manipulacji polityką: lokalną, instytucjonalną oraz państwową, a także protektorów mogących chronić ich w chwilach własnej słabości: Wampirów za dnia oraz Wilkołaków w czasie pełni. Tym samym ich użyteczność wykracza daleko poza egzystencję jako pokarm, zwłaszcza w obecnym, zaawansowanym technologicznie świecie. Ponadto, z uwagi na niską płodność wśród nadnaturalnych ras, większość jej obecnych członków została przemieniona - z wielu powodów np. nagrody za wierną i długoletnią służbę, talent w danej dziedzinie, koneksje rodzinne, zauroczenie…
Uwaga: mimo że ludzie nie posiadają jako takiej mechaniki, mogą jak najbardziej zbierać punkty fabularne.
Zgromadzone punkty mogą wydać po potencjalnej przemianie w wampira/wilkołaka lub przenieść na swoje drugie konto: wampir/wilkołak.
- przewaga liczebna oraz technologiczna.
- brak dotkliwej słabości, będącej odpowiednikiem promieni UV, czosnku lub tojadu.
- elastyczność w zaspokajaniu głodu.
- śmiertelność, śmierć w wyniku starości ostatecznie dopadnie każdego. Ponadto, z biegiem lat, możliwości fizyczne i intelektualne maleją.
- większa podatność na czynniki zewnętrzne tj. skrajnie niskie i wysokie temperatury oraz choroby.
Chcąc poznać to, jak funkcjonowali w przeszłości - należy sięgnąć po opasłe książki, które są spisywane na bieżąco z kolejnymi interpretacjami lub odbyć sentymentalną podróż wstecz. Z kolei kontakt z teraźniejszymi, jedyne czego wymaga, to tylko - albo i aż - odrobiny elastyczności ze strony Długowiecznego.
Obecnie, dla przeciętnego człowieka, Wampiry i Wilkołaki to nic więcej jak stworzenia fantastyczne, które różnią się detalami zależnymi od lorde danego autora. Dawniej, nawet w okresie świetności Inkwizycji (o której więcej tutaj), trudno było mówić o społeczeństwach będących w pełni świadomymi ich istnienia. Dla większości prostaczków jawiły się jako straszydła z dzieciństwa, tematy do kielicha, legendy lub jeden z czynników warunkujących wysoką pozycję Kościoła w społeczeństwie. W praktyce niewielu miało z nimi styczność i żyło dostatecznie długo, aby móc o tym opowiedzieć. Z uwagi na podjęte środki zaradcze, by wymazać własne istnienie z i tak trudno dostępnych wtedy kart historii, można jedynie spekulować, ile prawdy mają w sobie opowieści o Elżbiecie Bathory lub Vladzie Palowniku.
Mimo to świat Dzieci Luny i Nocy nigdy nie był zamknięty dla wszystkich śmiertelnych. Długowieczni, dla własnej wygody lub realizacji celów swoich lub klanu/stada, od zawsze wysługiwali się ludźmi i część z nich byli zmuszeni wprowadzić do własnego środowiska. Potrzebowali zarządców własnych majątków i przedsiębiorstw, wtyk zdolnych do manipulacji polityką: lokalną, instytucjonalną oraz państwową, a także protektorów mogących chronić ich w chwilach własnej słabości: Wampirów za dnia oraz Wilkołaków w czasie pełni. Tym samym ich użyteczność wykracza daleko poza egzystencję jako pokarm, zwłaszcza w obecnym, zaawansowanym technologicznie świecie. Ponadto, z uwagi na niską płodność wśród nadnaturalnych ras, większość jej obecnych członków została przemieniona - z wielu powodów np. nagrody za wierną i długoletnią służbę, talent w danej dziedzinie, koneksje rodzinne, zauroczenie…
Uwaga: mimo że ludzie nie posiadają jako takiej mechaniki, mogą jak najbardziej zbierać punkty fabularne.
Zgromadzone punkty mogą wydać po potencjalnej przemianie w wampira/wilkołaka lub przenieść na swoje drugie konto: wampir/wilkołak.
Mocne strony:
- lepsza znajomość otaczającego ich świata od przeciętnego Długowiecznego.- przewaga liczebna oraz technologiczna.
- brak dotkliwej słabości, będącej odpowiednikiem promieni UV, czosnku lub tojadu.
- elastyczność w zaspokajaniu głodu.
Słabe strony::
- słabsi, mniej wytrzymalsi i wolniejsi nawet od młodszych przedstawicieli obydwu ras Długowiecznych.- śmiertelność, śmierć w wyniku starości ostatecznie dopadnie każdego. Ponadto, z biegiem lat, możliwości fizyczne i intelektualne maleją.
- większa podatność na czynniki zewnętrzne tj. skrajnie niskie i wysokie temperatury oraz choroby.
Anarchista
Pobij się z innym graczem w hotelu Sanctuaire.
Bankier
Uzbieraj 50 złotych tokenów.
Biznesmen
10 razy nawiąż w wątkach do zawodu postaci.
Bestia
Przemień się w Crinosa lub Lupusa przynajmniej 5 razy.
Bohater
Spuść fabularny łomot 10 ziomeczkom z Novus Ordo.
Buntownik
Opuść 3-5 pełni i zmierz się z konsekwencjami.
Champion
Zdobądź 20 odznak.
Ciekawski
Poznaj 3 wampiry lub 3 wilkołaki na fabule.
Dentysta
Zabij na fabule przynajmniej 3 wampirzych NPC i weź ich kły jako trofeum.
Doskonały
Odnieś się/wykorzystaj 5 razy swoje mutacje pozytywne.
Dungeon Master
Poprowadź jako UP przynajmniej 10 wątków.
Grinder
Zdobądź 50 pkt doświadczenia.
Hannibal
Na podstawie sesji forumowych zjedz przynajmniej 10 ludzi.
Herbaciarz
Wypij 15 razy herbatę na sesji/sesjach.
Kanciarz
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu sprytu.
Kawosz
Wypij 15 kaw na sesji/sesjach.
Kolekcjoner
Weź udział w przynajmniej 10 misjach fabularnych.
Kraven Łowca
Zabij na fabule przynajmniej 3 wilkołaczych NPC (formy Crinos/Lupus) i weź ich futra jako trofeum.
Koks
Wydaj 50 punktów doświadczenia.
Komar
Na podstawie sesji forumowych wypij krew przynajmniej z 10 ludzi.
Lovelas
Flirtuj z 5 postaciami na forum.
Ludwiczek
5 razy wysłuchaj marudzenia swojego stwórcy/rodzica/pracodawcy.
Masochista
Jako wampir 5 razy zażyj krótkiej słonecznej kąpieli bez ochrony.
Miłośnik zwierząt
Zagraj 5 sesji, w których obecne będą zwierzęta.
Mistrz
Zdobądź 30 odznak.
Narwaniec
Pobij się na trzeźwo, po pijaku lub pod wpływem emocji z przynajmniej 3 postaciami.
Niedoskonały
Odnieś się/odegraj 5 razy wpływ swoich mutacji negatywnych postaciami na forum.
Nigdy się nie nauczą
Zrób coś mega głupiego na sesji.
Ofiara
Daj się ugryźć przez wampira 10 razy.
Pakt z diabłem
Zostań familiantem na fabule.
Panicz
Jako wampir wprowadź człowieka w arkana długowiecznych.
Pechowiec
Padnij ofiarą 3 napaści ze strony Novus Ordo.
Pies przewodnik
Jako wilkołak wprowadź człowieka w arkana długowiecznych.
Pisarz
Rozegraj 15 wątków z różnymi postaciami.
Szczęściarz
Na jednej sesji wylosuj w kościach 3 sukcesy pod rząd.
Początkujący
Zdobądź 5 odznak.
Poszukiwany/Poszukiwana
Złam święte prawo Sanctuaire i stań się szczęśliwym wybrańcem prawa Excommunicado.
Roll Master
Wykonaj przynajmniej 30 rzutów dowolną kostką na forum.
Scooby Dooby Doo
Zagraj misję detektywistyczną, gdzie wytropisz złoczyńcę za pomocą węchu w formie Lupusa.
Siedem lat nieszczęść
Na jednej sesji zalicz w kościach 3 nieudane rzuty pod rząd.
Smakosz
Jako wilkołak 10 razy spożyj tojad (bez dodatków), a jako wampir 10 razy spożyj czosnek (bez dodatków).
Stalker
5 razy odczytaj na fabule czyjeś wspomnienia przy bezpośrednim piciu krwi z ofiary.
Stały bywalec
Loguj się codziennie minimum przez dwa tygodnie.
Świadek
Bądź świadkiem zjedzenia człowieka przez wilkołaka lub osuszenia przez wampira.
Szaleniec
Jako wilkołak/wampir 10 raz weź lub noś na sobie (biżuteria) srebrne rzeczy.
Taktyk
Wykorzystaj 5 razy swoją mutację specjalną.
Tańczący z Wilkami
Rozegraj od 3-5 sesji w fabularną pełnię.
Towarzyski
Poznaj przynajmniej 10 postaci na fabule.
Twardziel
Zgódź się i przeżyj fabularną przemianę w wilkołaka.
Uparciuch
Użyj 5 razy swojej ludzkiej specjalizacji na fabule.
Wojak
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu siły.
Uważny
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu percepcji.
Wędrownik
Napisz przynajmniej po 1 sesji w każdej dzielnicy Paryża.
Wykłótnik
Rozegraj przynajmniej 5 angstowych sesji.
Złote Dziecko
Zrób na złość lub spraw kłopot swojemu stwórcy/rodzicowi.
Zręczne łapki
Okradnij 3 postacie na forum, rozgrywając z nimi sesje.
Yin i Yang
Na jednej sesji wyrzuć raz 12 oczek na kości i raz soczystą 1.
Wyjec
Jako Crinos/Lupus zawyj 10 razy do księżyca.
Zmartwychwstanie
Przebudź się jako wampir, czyli zgódź się na fabularną przemianę w wampira.
milestone 1000
Napisałeś 1000 postów! Brawo!