Liczba postów : 2115
Wampiry i Wilkołaki
dawno temu w trawie...
Nikt dokładnie nie wie kiedy i skąd się wzięli. Według starodawnych legend ludzi pojawili się jako dar i kara od antycznych bogów. Teorie te podważyły wyniki sukcesywnie prowadzonych badań na przestrzeni lat, które pomogły postawić jednoznaczne ustalenie, iż za prawdziwą przyczynę narodzin obu gatunków odpowiedzialna była mutacja nieznanego pochodzenia. To za jej sprawą i czynników do dziś równie nieznanych doszło do podziału na dwie gałęzie, a w efekcie do powstania dwóch nienaturalnych gatunków, wampirów oraz wilkołaków.
Od początku swojego istnienia przedstawiciele obu ras żyły w ukryciu z dala od siebie. Powodem tego były: ówczesna nieznajomość własnych zalet i słabości, a także wzajemna niechęć, która być może wynikała z konkurencji o ludzi, głównego zasobu żerowania obu ras. Czas względnego spokoju najstarsze znane manuskrypty datują do okresu 431-404 r. p.n.e. Wtedy wówczas zanotowano pierwszą “jawną” aktywność i konflikt między wilkołakami, a wampirami. Przez stulecia dwie rasy przeżywały mniejsze lub większe wzloty i upadki - w tym dwa istotne rozkwity znane jako “Złote Czasy”.
Rok 1542, w historii Europy znany jako czas reformy Inkwizycji przeprowadzonej przez Pawła III, zaowocował wzmożeniem aktywności ugrupowania, a w konsekwencji zanotowanych w księgach pierwszych polowań na: czarownice, czarowników, wampiry, wilkołaki oraz wszystkich podejrzanych o jakikolwiek związek z magią czy szatanem. Rzekoma przewaga fizyczna nie pomogła w walce z liczniejszym przeciwnikiem, jakim był człowiek. Wtedy po raz pierwszy oba gatunki dosadnie poczuły na skórze upokorzenie oraz ból własnych słabości rasowych. Czas przejściowy między pierwszą rzezią a późniejszym buntem nie bez powodu był określany jako “ciszą przed nadchodzącą burzą”. Jego wpływ wkrótce rozlał się na cały świat.
Lata od 1618 do 1648 uważane były w historii obu ras za jedne z najbardziej krwawych w dziejach. Wzniecony pod wpływem gniewu i pragnieniem zemsty bunt, zakończył się anihilacją najstarszych przedstawicieli i niemalże całkowitym wybiciem pozostałych długowiecznych w Europie, a z racji osobnego działania — na obu frontach. Chcąc uchronić się przed unicestwieniem resztka ocalałych na terenach zeszła do podziemi, gdzie światło oraz srebrny oręż Inkwizycji ich nie dosięgnęło. W tym samym czasie doszło do rozprzestrzenienia się działań Inkwizycji na cały świat dzięki aktywowaniu pozostałych jednostek rozsianych po innych kontynentach, które do tej pory pozostawały “bierne”. Długowieczni w każdym zakątku globu spędzili kolejne stulecia w ukryciu, aż do okresu 1756-1763. Europę nawiedziła wówczas wojna. Okrutna Inkwizycja zebrała swoje jednostki i skupiła działania wokół ludzi.
Pozostając wciąż w ukryciu wampiry i wilkołaki na całym świecie wprowadzili w życie plan odbudowy populacji. Nauczeni doświadczeniem zamiast zwykłych polowań na ludzi, postawili stopniowe wprowadzanie śmiertelnych w swój świat: w zamian za wierną służbę oferując dobra materialne, a na późniejszym etapie przemianę. Tak zaczęła rodzić się kolejna generacja.
Czas spokoju oraz względnej odbudowy został ponownie zaburzony wybuchem II wojny światowej. Skala zasięgu i zniszczenia wzbudziła ogromny niepokój w sercach zaznajomionych z przeszłością poprzedników nowego pokolenia wilkołaków i wampirów. W obawie przed ponownym wykryciem i eksterminacją oba gatunki postanowiły tymczasowo zawiesić wzajemną niechęć oraz walki o ludzi jako zasób do przemiany czy w roli pokarmu. Dojście do względnego porozumienia zaowocowało nawiązaniem sojuszu.
Pakt ogólny
- zachowanie istnienia długowiecznych w bezwzględnej tajemnicy,
- podział terytoriów pomiędzy wilkołaki i wampiry,
- wyznaczenie stref neutralnych zakazujących wzajemnych walk i polowań na ludzi,
- utworzenie Rady sprawującej pieczę nad wszystkimi przedstawicielami wilkołaków i wampirów.
Chociaż założenia Rady były teoretycznie "dobre" i faktycznie pomogły wnieść kilka wartościowych zmian, konstrukt ten niestety nie utrzymał się zbyt długo. Pod naporem działań nieprzyjacielskiej grupy opozycyjnej, Novus Ordo, Rada oraz jej porządek oficjalnie upadły w lipcu 2023 roku.
Powstały chaos w skutek tak dużego ciosu trwał aż do września i początku października 2023. Wtedy właśnie, na "pograniczu" tych dwóch miesięcy swoich "pięć groszy" do kociołka bałaganu dorzucili, wampir Guillaume Durand oraz wilkołaczyca Régine Montclaire. To właśnie oni drogą prób i błędów z pokładami cierpliwości i sukcesywnej metodyki zaczęli powolutku zbierać przedstawicieli swoich Ras, aby ostatecznie uformować z nimi dwa paryskie rody: Ród Wilkołaków oraz Ród Wampirów.
Cała reforma trwała aż do Grudnia 2023, czyli pięć miesięcy od upadku Rady. Obecnie nastroje w dwóch świeżo "upieczonych" tworach są dosyć chwiejne, bo o ile udało się w miarę ustabilizować sytuację ras i zredukować zagrożenie ze strony Novus Ordo, o tyle przeciwnik nie zniknął z mapy całkowicie (poniekąd zabierając pod swoje dyktando troszkę terenu), a na domiar złego zawsze istnieje ryzyko zrodzenia buntu wewnątrz dwóch rodów.
Co zabawne, acz dość istotne, zgodnie z przypieczętowaniem traktatu za czasów istnienia "nowego" porządku Rady, jego zasady miały obowiązywać do momentu rozwiązania rady, niemniej na mocy ustaleń obu ras w czasie odbudowy po zwycięstwie Novus Ordo, zapiski paktu ogólnego prosperują do dziś i stanowią niejako najważniejszy zbiór dla zachowania tajemnicy istnienia nadnaturalnych.
Anarchista
Pobij się z innym graczem w hotelu Sanctuaire.
Bankier
Uzbieraj 50 złotych tokenów.
Biznesmen
10 razy nawiąż w wątkach do zawodu postaci.
Bestia
Przemień się w Crinosa lub Lupusa przynajmniej 5 razy.
Bohater
Spuść fabularny łomot 10 ziomeczkom z Novus Ordo.
Buntownik
Opuść 3-5 pełni i zmierz się z konsekwencjami.
Champion
Zdobądź 20 odznak.
Ciekawski
Poznaj 3 wampiry lub 3 wilkołaki na fabule.
Dentysta
Zabij na fabule przynajmniej 3 wampirzych NPC i weź ich kły jako trofeum.
Doskonały
Odnieś się/wykorzystaj 5 razy swoje mutacje pozytywne.
Dungeon Master
Poprowadź jako UP przynajmniej 10 wątków.
Grinder
Zdobądź 50 pkt doświadczenia.
Hannibal
Na podstawie sesji forumowych zjedz przynajmniej 10 ludzi.
Herbaciarz
Wypij 15 razy herbatę na sesji/sesjach.
Kanciarz
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu sprytu.
Kawosz
Wypij 15 kaw na sesji/sesjach.
Kolekcjoner
Weź udział w przynajmniej 10 misjach fabularnych.
Kraven Łowca
Zabij na fabule przynajmniej 3 wilkołaczych NPC (formy Crinos/Lupus) i weź ich futra jako trofeum.
Koks
Wydaj 50 punktów doświadczenia.
Komar
Na podstawie sesji forumowych wypij krew przynajmniej z 10 ludzi.
Lovelas
Flirtuj z 5 postaciami na forum.
Ludwiczek
5 razy wysłuchaj marudzenia swojego stwórcy/rodzica/pracodawcy.
Maestro
Od momentu wejścia w życie odznak napisz 100 postów fabularnych.
Masochista
Jako wampir 5 razy zażyj krótkiej słonecznej kąpieli bez ochrony.
Miłośnik zwierząt
Zagraj 5 sesji, w których obecne będą zwierzęta.
Miszczu
Zdobądź 30 odznak.
Narwaniec
Pobij się na trzeźwo, po pijaku lub pod wpływem emocji z przynajmniej 3 postaciami.
Niedoskonały
Odnieś się/odegraj 5 razy wpływ swoich mutacji negatywnych postaciami na forum.
Nigdy się nie nauczą
Zrób coś mega głupiego na sesji.
Ofiara
Daj się ugryźć przez wampira 10 razy.
Pakt z diabłem
Zostań familiantem na fabule.
Panicz
Jako wampir wprowadź człowieka w arkana długowiecznych.
Pechowiec
Padnij ofiarą 3 napaści ze strony Novus Ordo.
Pies przewodnik
Jako wilkołak wprowadź człowieka w arkana długowiecznych.
Pisarz
Rozegraj 15 wątków z różnymi postaciami.
Pod bożą opieką
Na jednej sesji wylosuj w kościach 3 sukcesy pod rząd.
Początkujący
Zdobądź 5 odznak.
Poszukiwany/Poszukiwana
Złam święte prawo Sanctuaire i stań się szczęśliwym wybrańcem prawa Excommunicado.
Roll Master
Wykonaj przynajmniej 30 rzutów dowolną kostką na forum.
Scooby Dooby Doo
Zagraj misję detektywistyczną, gdzie wytropisz złoczyńcę za pomocą węchu w formie Lupusa.
Siedem lat nieszczęść
Na jednej sesji zalicz w kościach 3 nieudane rzuty pod rząd.
Smakosz
Jako wilkołak 10 razy spożyj tojad (bez dodatków), a jako wampir 10 razy spożyj czosnek (bez dodatków).
Stalker
5 razy odczytaj na fabule czyjeś wspomnienia przy bezpośrednim piciu krwi z ofiary.
Stały bywalec
Loguj się codziennie minimum przez dwa tygodnie.
Świadek
Bądź świadkiem zjedzenia człowieka przez wilkołaka lub osuszenia przez wampira.
Szaleniec
Jako wilkołak/wampir 10 raz weź lub noś na sobie (biżuteria) srebrne rzeczy.
Taktyk
Wykorzystaj 5 razy swoją mutację specjalną.
Tańczący z Wilkami
Rozegraj od 3-5 sesji w fabularną pełnię.
Towarzyski
Poznaj przynajmniej 10 postaci na fabule.
Twardziel
Zgódź się i przeżyj fabularną przemianę w wilkołaka.
Uparciuch
Użyj 5 razy swojej ludzkiej specjalizacji na fabule.
Wojak
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu siły.
Uważny
Użyj 5 razy specjalizacji do atrybutu percepcji.
Wędrownik
Napisz przynajmniej po 1 sesji w każdej dzielnicy Paryża.
Wykłótnik
Rozegraj przynajmniej 5 angstowych sesji.
Złote Dziecko
Zrób na złość lub spraw kłopot swojemu stwórcy/rodzicowi.
Zręczne łapki
Okradnij 3 postacie na forum, rozgrywając z nimi sesje.
Yin i Yang
Na jednej sesji wyrzuć raz 12 oczek na kości i raz soczystą 1.
Wyjec
Jako Crinos/Lupus zawij 10 razy do księżyca.
Zmartwychwstanie
Przebudź się jako wampir, czyli zgódź się na fabularną przemianę w wampira.